Monday 10 March 2014

თემატური
სასწავლო დაწესებულება :     ,, Tavisufali skola “
                                                                                       (სასწავლო დაწესებულების დასახელება)
 


სასწავლო წელი:    2013-2014 s.w.

მასწავლებელი  _      eliso gurgeniZe .

555 68 14 78.     Eliso-gurgenidze@mail.ru       

                                                                       (სახელი, გვარი, საკონტაქტო ინფორმაცია-ტელეფონი ელ. ფოსტა)
სასწავლო კურსის saxelwodeba :   sabunebismetyvelo mecniereba
                                                                                                                                         (საგნობრივი ჯგუფის სახელწოდება)

                                                                                                                                                                                                                                                                                    
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა -------------------------------------------------------------------------------------
                                                                                        (კურსის სპეციფიკა, ადგილი სკოლის სასწავლო გეგმაში)
თანამედროვე ზოგადსაგანმანათლებლო სტანდარტი გულისხმობს მოსწავლის აღჭურვას იმ ცოდნითა და  უნარ-ჩვევებით, რომლებიც მას საშუალებას მისცემს, ალღო აუღოს კაცობრიობის სწრაფ პროგრესს, გამოიყენოს თანამედროვე მეცნიერების მიღწევები, გახდეს საზოგადოების სრულფასოვანი წევრი. ცოდნის პასიური მიმღებიდან მოსწავლე უნდა ჩამოყალიბდეს აქტიურ შემმეცნებლად, რომელიც შეძლებს მიღებული ცოდნა გამოიყენოს როგორც პროფესიული წარმატებისათვის, ასევე საზოგადოების სასიკეთოდ.
ბუნებისმეტყველების სწავლებისას ყურადღების გამახვილება განწყობა-დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებაზე, კვლევა-ძიებს უნარ-ჩვევების განვითარებასა და ცოდნის გამოყენებაზე არის როგორც თანამედროვე პედაგოგიკის, ისე ქართული კლასიკური დიდაქტიკის მოთხოვნა. იაკობ გოგებაშვილის თანახმად, ბუნების შესწავლის უმთავრესი მიზანია - “გაუხსნას ყმაწვილს თანაგრძნობა ბუნებისა, შეაყვაროს მისი გამოძიება და მისი განხილვა” (“ბუნების კარი”, I გამოცემის წინასიტყვაობა).

შეთანხმებულია                                                                      დირექტორის მოადგილე


ვამტკიცებ:                                                                                  სკოლის დირექტორი 

სასწავლო კურსის სწავლებისთვის საჭირო რესურსები:----------------------------------------------
     (სასწავლო სახელმძღვანელო, დამხმარე ლიტერატურა, თვალსაჩინოება, ისტ ტექნოლოგიები)
bunebaIIIklasi(m. bliaZe. R. axvlediani)
sabavSvo enciklobedia.
 





სასწავლო კურსის ორგანიზაცია-------------------------------------------------------------------------------------
(გაკვეთილის ტიპები, სწავლების მედთოდები, მეცადინეობის ფორმები, საკლასო მენეჯმენტის ხერხები )
axsniTi, proeqtgakvetili, eqskursia-gakvetili
Ddamoukidebeli, konkurentuli da TanamSromlobiTi swavleba.
saerTo saklaso samuSao.
damoukidebeli samuSao
jgufuri muSaoba
wyvilebSi muSaoba

 


სასწავლო საგანი:          buneba
(სასწავლო საგნის სახელწოდება)                                                                                      
სწავლების საფეხური, კლასი :     dawyebiti safexuri,  IIIklasi
(დაწყებითი, საბაზო, საშუალო)

სასწავლო საგნის სტატუსი :        savaldebulo
                                      (სავალდებულო, არჩევითი, ფაკულტატური )
 




სასწავლო საგნის სწავლების ხანგრძლივობა :Isemestri 28sT.  IIsemestri 38 sT.
                                                                                    (ტრიმესტრი წლიური საათი)


სასწავლო საგნის მიზანი-:საბუნებისმეტყველო დისციპლინების სწავლების მიზანია აზიაროს მოსწავლე   საბუნებისმეტყველო მეცნიერების საფუძვლებს და განუვითაროს  კვლევის უნარ-ჩვევები, რაც მას საშუალებას მისცემს შეიცნოს და გაითავისოს სამყარო,  ჩაერთოს საზოგადოებრივი საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში, იგრძნოს პასუხისმგებლობა საკუთარი თავის, საზოგადოებისა და  გარემოს მიმართ.
დაწყებით საფეხუზე მოსწავლეს უვითარდება სპეციფიკური უნარ-ჩვევები, რომელთაგან პრიორიტეტულია:
·           გარემოზე დაკვირვება (როგორც საკუთარი შეგრძნბის ორგანოების, ისე მარტივი ხელსაწყოების გამოყენებით);
·           ბუნებრივი მოვლენების ამოცნობა და მარტივი პროცესების აღწერა;
·           მონაცემების შეგროვება დაკვირვების, მარტივი ექსპერიმენტის, საინფორმაციო წყაროების საშუალებით;
·           გამოსაკვლევი საკითხის შესახებ  კითხვების დასმა;
·           ობიექტების კლასიფიკაცია მათი მახასიათებლების მიხედვით;
·           რაოდენობრივი მონაცემების აღრიცხვა, მათი ორგანიზება და  პრეზენტაციის სხვადასხვა საშუალებით წარმოდგენა;
·           გარემოზე ზრუნვა, უსაფრთხოების წესების დაცვა.





საგნის სწავლების სამუშაო დისციპლინა --------------------------------------------------------------
        (გაცდენობის დასაშვები რაოდენობა, დავალიანების დასაშვები რაოდენობა, აღდგენები, საჯარიმო ზომები)

Tu sabazo safexurze  moswavlem saswavlo wlis ganmavlobaSi  gaacdina
konkretuli sagnisaTvis wlis manZilze daTmobili saaTebis 30% da meti
moswavle fasdeba mxolod eqsternatis gamocdis Cabarebis safuZvelze.

 
N

sagnis swavlebiT
  wlis bolos
misaRwevi Sedegi
   indigatori

     saswavlo programis Sinaarsi
 (esg gaTvaliswinebuli programis Sinaarsi saskolo
saxelmZRvanelodan, damxmare literaturidan, ist te
qnologiebiT moZiebuli masala)

Temis swavlebis Tvis saWiro dro

ak. sT.is raodenoba

kalendaruli
grafiki

1




2





3


4





5


6






7




8




9


10








11



12

13








14


15


16



17

ბუნ.III.6  ბუნ.III.ბუნ.III.8




ბუნ.III.1  ბუნ.III.2








ბუნ.III.6  ბუნ.III.ბუნ.III.8










ბუნ.III.6  ბუნ.III.ბუნ.III.8






ბუნ.III.3 ბუნ.III.4 ბუნ.III.5





ბუნ.III.3 ბუნ.III.4 ბუნ.III.5









ბუნ.III.6  ბუნ.III.ბუნ.III.8










ბუნ.III.6  ბუნ.III.ბუნ.III.8







ბუნ.III9 ბუნ.III.10  ბუნ.III.11










ბუნ.III.9 ბუნ.III.10 ბუნ.III.11






ბუნ.III.6  ბუნ.III.ბუნ.III.8








  mze, dedamiwa, mTvare
  varskvlaviani ca
   mze da dedamiwa
   mTvare
   Crdili
  
  sicocxlis gamovlineba
   cocxali da ara cocxali
   organizmebis kveba
   sunTqva
   organizmebis moZraoba
   mcenaris gamravleba da zrda
   cxovelebis gamravleba da zrda

   testiI

  xmeleTi da wyali
  mTebi da vakeebi
   okeaneebi da zRvebi
   Savi zRva
   tbebi da wyalsacavebi
   mdinare
   Cemi sacxovrebeli adgili
   
   testiII

   saarsebo garemo
   yvela tavis saarsebo garemoSi cxovrobs
   cxovreba niadagSi
   wyali, rogorc saarsebo garemo
   cxovelebi haerSi
   cxovelebis TavSesafari
   budeebi
  
   moZraoba
   biZgi da moqaCva
   ra aris moZraoba
   ratom moZraoben sxeulebi
   diagrama

   sxeulebis zoma da simZime
   zoma da simZime
   gavzomoT sagnebis sigrZe
   gavzomoT sakuTari simaRle
   rogor avwonoT
  
   testiIII


   bunebrivi movlenebi
   haeris temperature
    Rrublebi
    Wvima da Tovli
   Elva da Weqa-quxili
    qari
    dakvirveba amindze
  



   siTbo da sinaTle
   sinaTlis gavtceleba
    siTbos gadacema
    mze- siTbos da sinaTlis wyaro

    testi^IV
   

   janmrTeloba
   risTvis gvWirdeba sakvebi?
   sakvebi produqtebi
   jansaRi dieta
   Cveni kbilebi
   Baqteriebi da virusebi
   Gacieba da gripi
   janmrTeli cxovrebis wesi
   aqtiuri dasveneba

   usafrTxoeba
   stiqiuri movl;enebi
    mewyeri
  
   testiV

   garemoze zrunva
  bunebrivi da xelovnuri saarsebo garemo
   rogor icvleba garemo
   sufTa da danagvianebuli garemo
  
    testiVI



 
5 sT




6sT






1sT

5sT






1sT

6sT






5sT




6sT




1sT



5sT








5sT



1sT


5sT








5sT


1sT

7sT




1sT



16.09. 18.09.
23.09.25.09
30.09.



2.10.7.10.
9.10.16.10
21.10.23.10.





28.10.

30.10.4.11
.6.1111.11.
13.11.





18.11
20.11.25.11
27.11.2.12
4.12.9.12.






11.12.16.12.
18.12.23.12
20.01



22.01.27.01.
29.01.3.02.
5.02.



10.02.



12.02.12.02
17.02.19.02
24.02






.26.02.
5.03.10.03
12.03.17.03.
19.03

24.03.


24.03.26.03.
31.03.2.04.
7.04.







14.04.16.04.
30.04.28.04
5.05

7.05

14.05.19.05
21.05.28.05.
2.06.4.06
9.06

11.06





No comments:

Post a Comment