sadamrigeblo
programa
damrigebeli
dawyebiTi klasis moswavleebis cxovrebaSi umniSvnelovanesi figuraa. Damrigeblis
mizania jansaRi, erovnuli da zogadsakacobrio Rirebu
lebebis mqone pirovnebis
aRzrda, saswavlo procesis marTva, moswavleTa akademiuri moswrebis monitoringi,
mSobelTaTvis moswavleTaSedegebis gacnoba.
damrigeblis muSaoba unda
emyarebodes zogadi ganaTlebis erovnul miznebs. xels uwyobdes moswavleebSi
gonebrivi da fizikuri unarebis ganviTarebas, jan
saRi cxovrebis stilis
damkvidrebas.. exmarebodes ojaxis, sazogadoebisa da saxelmwifos winaSe sakuTari
ufleba_ movaleobebis gacnobierebaSi.
damrigeblis muSaobis principebi
. aRzrdis mTlianoba _ fizikuri, fsiqikuri,socialuri da sulieri ganviTareba.
saaRmzrdelo
muSaobis mTavari principia fizikurad da
fsiqikurad
jansari moqalaqis aRzrda.
. Semoqmedi , aqtiuri pirovnebis aRzrda _ bavSvSi niWisa da Zlieri mxareebis
aRmoCena,
moswavlis Sinagani Zalebis aqtivacia, niWisa da
SesaZleblobebis
gamovlenisaTvis pirobebis Seqmna.
. moswavleTa CarTuloba da monawileoba _ moswavleTa interesebis gaTvalis
winebiT zeimebis , laSqrobebisa
da eqskursiebis dagegmva,
rac xels Seuwyobs
moswavleebSi pasuxismgeblobisa da val
debulebebis
grZnobis ganviTarebas.
. TanamSromlobis principi _ damrigeblis urTierToba moswavleebTan unda emya
rebodes
TanamSromlobiTi urTierTobis, urtierTpativis
cemisa da
urTierTndobis princips.
. bavSvis uflebebisa da movaleobebis dacvis principi _ sakuTari da sxvisi
Uuflebebisa da
movaleobebis gacnobiereba da dacva.
sadamrigeblo saaTis
mimarTulebebi :
1) pirovnuli da moraluri ganviTareba.
me – pirovneba, sociumi Cem garSemo, urTierToba TanatolebTan da ufrosebTan.
tolerantoba, adamianTa uflebebi, zogadsakacobrio Rirebulebebi, etiketi.
2)garemos dacviTi kultura da cxovrebis jansaRi wesi .
piradi higiena, sasargeblo sakvebi, drois organizeba, dRis reJimi,
sportis mniS
vneloba, garemosa da bunebis mofrTxileba.
3)usafrTxoeba da moqalaqeobriv _ patriotuli cnobiereba.
Cemi ezo, Cemi skola, Cemi samSoblo, istoria, mniSvnelovani movlenebi,
wesebi da
kanonebi.
4)Tvalsawieris gafarToeba.
xelovnebis, literaturis, teqnologiuri samecniero miRwevebis mniSvneloba.
rekomendacia sadamrigeblo saaTis programis ganxorcielebisaTvis
sagnis maswavleblebTan erTad
damrigebeli dawyebiTi klasis moswavleebs exmareba skolasTan, axal saqmian
garemosTan adaptaciaSi. uyalibebs elementarul saswavlo Cvevebs, TanaklaselebTan
TanamSromlobis unars, jansaR Rirebulebebs. swored amitom aris mniSvnelovani
sadamrigeblo Sexvedrebi dawyebiT safexurze. Sexvedrebze xdeba moswavleTaTvis
mniSvnelovani da saintereso sakiTxebis ganxilva. swavlis Tu urTier
Tobisas wamoWrili sirTuleebis gacnoba, gadaWris gzebze zrunva.
sadamrigeblo saaTi xels uwyobs
moswavleebis pirovnul da socialur ganviTarebas,
SeuZliaT gamoavlinon TavianTi SesaZleblobebi, axsnan moqmedebebi,
aRiaron Secdomebi ise, rom ar ganawyendnen. aseTi SexvedrebisTvis organizebis
yvelaze kargi formaa wre
Si jdoma, radgan merxi garkveuli barieria Ria komunikaciisTvis.
Sexvedris aseTi for
miT organizebis dros advilia yvela monawilis danaxva da maTi CarTulobis
xarisxis
dafiqsireba. SsaZloa sadamrigeblo saaTi Sedges skolis gareT eqskursiaze
an muzeu
mis daTvalierebisas.
sadamrigeblo
programa
N
|
განსახორციელებელი აქტივობები
|
მიზანი
|
შესრულების დრო
|
შენიშვნა
|
1.
|
საორგანიზაციო საკითხები:
. მოსწავლეთა მონაცემთა ბაზის დაზუსტება;
. პირადი საქმეების მოწესრიგება;
. სასკოლო ჟურნალის მოწესრიგება.
|
სასწავლო პროცესისათვის მზადება.
|
სექტემბერი
|
|
2
|
მშობელთა საერთო კრებებზე განსახორციელებელი საკითხები:
. სკოლის შინაგანაწესის გაცნობა;
. მიმდინარე, შემაჯამებელი, სემესტრული შეფასებების ჩვენება.
. სასკოლო და საკლასო ნამუშევრების ჩვენება.
. მოსწავლეთა akademiuri moswrebis
monitoringi.
|
მშობელთა ჩართვა სასკოლო ცხოვრებაში მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების ამაღლების მიზნით.
|
თვეში ერთხელ
|
|
3
|
მოსწავლეთა აქტიურად ჩართვა სასკოლო და საკლასო ღონისძიებებში:
|
მოსწავლეებში მოტივაციის ამაღლება
|
წლის განმავლობაში
|
|
4
|
proeqtebi da eqskursiebi
|
მოსწავლეებში მოტივაციის ამაღლება
|
წლის განმავლობაში
|
|
5
|
სადამრიგებლო კლასის საათების ჩატარება
|
ურთიერთობების ჩამოყალიბება: უფროსებთან, თანატოლებთან;
კომუნიკაციის უნარის განვითარება;
პიროვნული და მორალური განვითარება, ჯანსაღი ცხოვრების წესის გაცნობა და შესრულება, გარემოს დაცვითი კულტურის გაცნობა, უსაფრთხოების წესების გაცნობა,მოქალაქეობრივ – პატრიოტული ცნობიერების დანერგვა, თვალსაწიერის გაფართოება.
|
წლის განმავლობაში
|
|
სადამრიგებლო საათის პროგრამა
N
|
თემები
|
შეხვედრების რაოდენობა
|
აქტივობები
|
1.
|
რას ნიშნავს იყო მე-3 კლასელი? ზაფხულის შთაბეჭდილებები, შეძენილი უნარ – ჩვევები, მათი ინტერესები,ჰობი. რომელი გაკვეთილი მოენატრათ ყველაზე ძალიან? რა მოლოდინები აქვთ ახალ სასწავლო წელს?
|
2
|
ზაფხულის შთაბეჭდილებების შესრულება.
|
2.
|
ოცნებები – რატომ ოცნებობენ ადამიანები? რაზე ოცნებობენ? ვინ გვეხმარება ოცნების შესრულებაში? როგორ ავისრულოთ ოცნებები?
|
2
|
|
3.
|
ფანტაზია – რაში ეხმარება ადამიანებს ფანტაზია? მე – 3 კლასელებს? მხატვრებს? მწერლებს? ფანტაზია და ტყუილი: განსხვავება მათ შორის; რა შედეგი მოსდევს ტყუილებს? შედეგების გააზრება; შემთხვევები, როდესაც ადამიანებს ტყუილის თქმა უჭირთ.
|
2
|
გონებრივი იერიში, კითხვა – პასუხის რეჟიმი, დიდაქტიკური ზღაპარი „მატყუარა ბიჭი მიტო“
|
4.
|
მესამეკლასელის პასუხისმგებლობა; ვალდებულებები სწავლაში, სახლში, მეგობრებთან ურთიერთობაში.
|
2
|
|
5.
|
მესამეკლასელის უფლებები.
|
2
|
ბავშვთა უფლებების გაცნობა.
|
6.
|
რა გვეხმარება, რა გვიშლის ხელს ვალდებულებების შესრულებაში?რას ნიშნავს სიზარმაცე? როგორ ჩნდება სიზარმაცე? სიზარმაცის დაძლევა.
|
2
|
|
7.
|
ურთიერთობები უფროსებთან, უმცროსებთან, პატარა და-ძმებთან; ფორმალური და არაფორმალური ურთიერთობები.
|
2
|
კითხვა – პასუხი.
|
8.
|
თვისებები, რომელიც აუცილებლად უნდა ჰქონდეს მასწავლებელს. მშობელს, მოსწავლეს.
|
2
|
დისკუსია.
|
9.
|
სირთულეები ურთიერთობების სფეროში და მათი დაძლევის გზები.
|
1
|
წინადადებების დასრულება,დისკუსია, დიდაქტიკური ზღაპარი „ პატარა კურდღელი“
|
10.
|
ჯადოსნური სიტყვები: გმადლობთ, ბოდიში. მათი გამოყენება სხვადასხვა სიტუაციებში.
|
1
|
|
11.
|
პატიების უნარის მნიშვნელობა ურთიერთობებში.
|
2
|
|
12.
|
შექება და კომპლიმენტები, როგორ ვიყენებთ მათ .
|
1
|
|
13.
|
მეგობრობის უნარი და მისი განვითარება.
|
2
|
გონებრივი იერიში, კითხვა-პასუხის რეჟიმი.დიდაქტიკური ზღაპარი „ ტყის ალქაჯი მატილდა“.
|
14.
|
კამათი და ჩხუბი. განსხვავება მათ შორის. კამათის კულტურა.
|
2
|
წინადადებების დასრულება, გონებრივი იერიში,კითხვა-პასუხის რეჟიმი.
|
15.
|
თანამშრომლობის მნიშვნელობა; გაგება, მოსმენა, მოლაპარაკება.
|
2
|
კითხვა – პასუხი, როლური თამაში.
|
16.
|
ჯანსაღი ცხოვრების წესი.
|
2
|
დისკუსია.
|
17.
|
დღის რეჟიმი, ფიზიკური კულტურა და სპორტი.
|
1
|
დღის რეჟიმის შედგენა,ბუკის მეშვეობით სხვადასხვა სურათების გადაგზავნა.
|
18.
|
საგზაო უსაფრთხოება.
|
1
|
საგზაო ნიშნების პლაკატის ჩვენება და მასზე აღნიშნული ნიშნების განმარტება, სიტუაციური თამაშობები.
|
19.
|
ჩვენი ქალაქი, სოფელი, ქვეყანა, სახელმწიფო, ღირსშესანიშნაობანი სა ისტორიული ძეგლები. დღესასწაულები და მათი აღნიშვნის ტრადიციები, სახელმწიფო სიმბოლიკა.
|
1
|
იდეათა ყუთი,ყუთში იდეების ჩაყრა. მოსწავლეთა მიერ სავარაუდო წესების ჩამონათვალი, დრისკუსია. რუკისა და გლობუსის გამოყენება.
|
20.
|
წაკითხული წიგნები, კონცერტები , გამოფენები, სპორტული ღონისძიებები.რომლებსაც დაესწრნენ.
|
1
|
კითხვა – პასუხი, შთაბეჭდილებების გაზიარება.
|
.
No comments:
Post a Comment