თემატური
სასწავლო დაწესებულება
: ,, Tavisufali skola “
(სასწავლო დაწესებულების
დასახელება)

სასწავლო წელი: 2013-2014 s.w.
მასწავლებელი _ eliso
gurgeniZe .
555 68 14 78. Eliso-gurgenidze@mail.ru
(სახელი, გვარი, საკონტაქტო ინფორმაცია-ტელეფონი
ელ. ფოსტა)
სასწავლო კურსის saxelwodeba : sabunebismetyvelo mecniereba
(საგნობრივი
ჯგუფის სახელწოდება)

სასწავლო კურსის
ზოგადი აღწერა -------------------------------------------------------------------------------------
(კურსის სპეციფიკა, ადგილი სკოლის სასწავლო გეგმაში)
თანამედროვე ზოგადსაგანმანათლებლო სტანდარტი გულისხმობს მოსწავლის აღჭურვას
იმ ცოდნითა და უნარ-ჩვევებით, რომლებიც
მას საშუალებას მისცემს, ალღო აუღოს კაცობრიობის სწრაფ
პროგრესს, გამოიყენოს თანამედროვე მეცნიერების მიღწევები, გახდეს საზოგადოების
სრულფასოვანი წევრი. ცოდნის პასიური მიმღებიდან მოსწავლე უნდა ჩამოყალიბდეს აქტიურ
შემმეცნებლად, რომელიც შეძლებს მიღებული ცოდნა გამოიყენოს როგორც პროფესიული
წარმატებისათვის, ასევე საზოგადოების სასიკეთოდ.
ბუნებისმეტყველების სწავლებისას ყურადღების გამახვილება
განწყობა-დამოკიდებულებების ჩამოყალიბებაზე, კვლევა-ძიების უნარ-ჩვევების განვითარებასა და ცოდნის გამოყენებაზე
არის როგორც თანამედროვე პედაგოგიკის, ისე ქართული კლასიკური დიდაქტიკის მოთხოვნა.
იაკობ გოგებაშვილის თანახმად, ბუნების შესწავლის უმთავრესი მიზანია - “გაუხსნას ყმაწვილს
თანაგრძნობა ბუნებისა, შეაყვაროს მისი გამოძიება და მისი განხილვა” (“ბუნების
კარი”, I გამოცემის წინასიტყვაობა).
შეთანხმებულია
დირექტორის მოადგილე
ვამტკიცებ:
სკოლის დირექტორი
სასწავლო
კურსის სწავლებისთვის საჭირო რესურსები:----------------------------------------------
(სასწავლო
სახელმძღვანელო, დამხმარე ლიტერატურა, თვალსაჩინოება, ისტ ტექნოლოგიები)
bunebaIIIklasi(m. bliaZe.
R. axvlediani)

![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
სასწავლო
კურსის ორგანიზაცია-------------------------------------------------------------------------------------
(გაკვეთილის ტიპები, სწავლების მედთოდები, მეცადინეობის
ფორმები, საკლასო მენეჯმენტის ხერხები )
axsniTi,
proeqtgakvetili, eqskursia-gakvetili
Ddamoukidebeli,
konkurentuli da TanamSromlobiTi swavleba.
saerTo saklaso
samuSao.
damoukidebeli
samuSao
jgufuri muSaoba
wyvilebSi
muSaoba
![]() |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
სასწავლო
საგანი: buneba
(სასწავლო საგნის
სახელწოდება)
სწავლების
საფეხური, კლასი : dawyebiti safexuri, IIIklasi
(დაწყებითი, საბაზო,
საშუალო)
სასწავლო
საგნის სტატუსი : savaldebulo
(სავალდებულო, არჩევითი, ფაკულტატური )

სასწავლო საგნის
სწავლების ხანგრძლივობა :Isemestri 28sT.
IIsemestri 38 sT.
(ტრიმესტრი წლიური საათი)
სასწავლო
საგნის მიზანი-:საბუნებისმეტყველო დისციპლინების სწავლების მიზანია აზიაროს მოსწავლე საბუნებისმეტყველო მეცნიერების საფუძვლებს და
განუვითაროს კვლევის უნარ-ჩვევები, რაც
მას საშუალებას მისცემს შეიცნოს და გაითავისოს სამყარო, ჩაერთოს საზოგადოებრივი საქმიანობის სხვადასხვა
სფეროში, იგრძნოს პასუხისმგებლობა საკუთარი თავის, საზოგადოებისა და გარემოს მიმართ.
დაწყებით საფეხურზე მოსწავლეს უვითარდება
სპეციფიკური უნარ-ჩვევები, რომელთაგან პრიორიტეტულია:
·
გარემოზე დაკვირვება (როგორც
საკუთარი შეგრძნების ორგანოების, ისე მარტივი ხელსაწყოების გამოყენებით);
·
ბუნებრივი მოვლენების
ამოცნობა და მარტივი პროცესების აღწერა;
·
მონაცემების შეგროვება
დაკვირვების, მარტივი ექსპერიმენტის, საინფორმაციო წყაროების საშუალებით;
·
გამოსაკვლევი საკითხის
შესახებ კითხვების
დასმა;
·
ობიექტების კლასიფიკაცია
მათი მახასიათებლების მიხედვით;
·
რაოდენობრივი მონაცემების
აღრიცხვა, მათი ორგანიზება და
პრეზენტაციის სხვადასხვა საშუალებით წარმოდგენა;
·
გარემოზე ზრუნვა,
უსაფრთხოების წესების დაცვა.
საგნის სწავლების
სამუშაო დისციპლინა --------------------------------------------------------------
(გაცდენობის დასაშვები რაოდენობა, დავალიანების დასაშვები
რაოდენობა, აღდგენები, საჯარიმო ზომები)
Tu sabazo safexurze moswavlem saswavlo wlis ganmavlobaSi gaacdina
konkretuli sagnisaTvis
wlis manZilze daTmobili saaTebis 30% da meti
moswavle fasdeba mxolod
eqsternatis gamocdis Cabarebis safuZvelze.
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
N
|
sagnis swavlebiT
wlis bolos
misaRwevi Sedegi
indigatori
|
saswavlo programis Sinaarsi
(esg gaTvaliswinebuli programis Sinaarsi saskolo
saxelmZRvanelodan, damxmare
literaturidan, ist te
qnologiebiT moZiebuli masala)
|
Temis swavlebis Tvis saWiro dro
|
|
ak. sT.is raodenoba
|
kalendaruli
grafiki
|
|||
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
|
ბუნ.III.6 ბუნ.III.7 ბუნ.III.8
ბუნ.III.1 ბუნ.III.2
ბუნ.III.6 ბუნ.III.7 ბუნ.III.8
ბუნ.III.6 ბუნ.III.7 ბუნ.III.8
ბუნ.III.3 ბუნ.III.4 ბუნ.III.5
ბუნ.III.3 ბუნ.III.4 ბუნ.III.5
ბუნ.III.6 ბუნ.III.7 ბუნ.III.8
ბუნ.III.6 ბუნ.III.7 ბუნ.III.8
ბუნ.III9 ბუნ.III.10 ბუნ.III.11
ბუნ.III.9 ბუნ.III.10 ბუნ.III.11
ბუნ.III.6 ბუნ.III.7 ბუნ.III.8
|
mze, dedamiwa, mTvare
varskvlaviani ca
mze da dedamiwa
mTvare
Crdili
sicocxlis gamovlineba
cocxali da ara cocxali
organizmebis kveba
sunTqva
organizmebis moZraoba
mcenaris gamravleba da zrda
cxovelebis gamravleba da zrda
testiI
xmeleTi da wyali
mTebi da vakeebi
okeaneebi da zRvebi
Savi zRva
tbebi da wyalsacavebi
mdinare
Cemi sacxovrebeli adgili
testiII
saarsebo garemo
yvela tavis saarsebo garemoSi cxovrobs
cxovreba niadagSi
wyali, rogorc saarsebo garemo
cxovelebi haerSi
cxovelebis TavSesafari
budeebi
moZraoba
biZgi da moqaCva
ra aris moZraoba
ratom moZraoben sxeulebi
diagrama
sxeulebis zoma da simZime
zoma da simZime
gavzomoT sagnebis sigrZe
gavzomoT sakuTari simaRle
rogor avwonoT
testiIII
bunebrivi movlenebi
haeris temperature
Rrublebi
Wvima da Tovli
Elva da Weqa-quxili
qari
dakvirveba amindze
siTbo da sinaTle
sinaTlis gavtceleba
siTbos gadacema
mze- siTbos da sinaTlis wyaro
testi^IV
janmrTeloba
risTvis gvWirdeba sakvebi?
sakvebi produqtebi
jansaRi dieta
Cveni kbilebi
Baqteriebi da virusebi
Gacieba da gripi
janmrTeli cxovrebis wesi
aqtiuri dasveneba
usafrTxoeba
stiqiuri movl;enebi
mewyeri
testiV
garemoze zrunva
bunebrivi da xelovnuri saarsebo garemo
rogor icvleba garemo
sufTa da danagvianebuli garemo
testiVI
|
5 sT
6sT
1sT
5sT
1sT
6sT
5sT
6sT
1sT
5sT
5sT
1sT
5sT
5sT
1sT
7sT
1sT
|
16.09. 18.09.
23.09.25.09
30.09.
2.10.7.10.
9.10.16.10
21.10.23.10.
28.10.
30.10.4.11
.6.1111.11.
13.11.
18.11
20.11.25.11
27.11.2.12
4.12.9.12.
11.12.16.12.
18.12.23.12
20.01
22.01.27.01.
29.01.3.02.
5.02.
10.02.
12.02.12.02
17.02.19.02
24.02
.26.02.
5.03.10.03
12.03.17.03.
19.03
24.03.
24.03.26.03.
31.03.2.04.
7.04.
14.04.16.04.
30.04.28.04
5.05
7.05
14.05.19.05
21.05.28.05.
2.06.4.06
9.06
11.06
|
No comments:
Post a Comment